• Putrajaya, Malaysia
  • July 15, 2024

Pulihkan Kembali Tenaga Mak Ayah Yang Tidak Bermaya

Mak ayah kita ni, jiwa mereka memang kat kampung. Dalam keadaan uzur  atau tidak sihat, masih nak tinggal di kampung. Walaupun kita beria-ia nak jaga mereka  tapi, jarang sangat orang tua …

ubat Nephrotic Syndrome buah pinggang bocor

Rawat Buah Pinggang Bocor Cegah Dialisis & Jangkitan Paru-paru

Nephrotic Syndrome ni kita jarang dengar, tapi kalau sebut buah pinggang bocor, mungkin ada di kalangan kita yang biasa dengan perkataan ni. Dua-dua ni adalah masalah yang sama. Salah satu simptom …

Cara Rawat Penyakit Kencing Tikus Yang Boleh Bawa Maut

Penyakit Leptosprosis atau lebih dikenali sebagai kencing tikus memang sangat berbahaya. Penyakit yang sering membawa maut. Banyak kes yang tiba-tiba orang demam tanpa diketahui punca pada peringkat awal tu, akhirnya disahkan …

Ikhtiar Sembuhkan Penyakit Sekeluarga; Kisah Vivix Saya

Untuk lebih mensyukuri nikmat sihat, cubalah sakit yang teruk sekali. Oh, bukan saje-saje minta sakit, tapi bila kita dah pernah rasa sakit yang tidak berdaya, baru kita tersedar yang kesihatan tu …

Tips Kurus Sihat Bagi Yang Susah Nak Turun Berat Badan

Saya dah jaga makan, tapi badan tetap naik. Saya rasa dah habis ikhtiar saya buat untuk kurus, tapi sampai sudah berat badan ni susah betul nak turun. Biasa tak dengar dialog …

Tips Atasi Masalah Rutin Mak Anak Ramai

Alhamdulillah, bersyukurlah kalau kita dikurniakan anak yang ramai. Jangan keluh-kesah atau merungut penat kerana ramai lagi yang dah lama berkahwin tapi takde zuriat. Cuma mak-mak anak ramai ni, perlu juga fikirkan …

Menu Sahur 3 Minit; Mudah, Ringkas & Berkhasiat

Sahur sahur sahur! Cepat bangun sahur!!! Mesti dialog ni dah menjadi rutin kepada mak-mak sekalian kan, kejutkan anak-anak serta ahli keluarga yang lain untuk bangun sahur. Sahur ni kalau boleh kita …