• Putrajaya, Malaysia
  • September 29, 2022
vitamin b complex

Kepentingan Vitamin B Untuk Kesihatan

Siapa kat sini yang memang amalkan Vitamin B? Vitamin B ni sangat penting untuk kesihatan kita tau. Tapi kita mesti mendapatkan Vitamin B ni daripada sumber luar. Kenapa ye? Tubuh manusia …

Penemuan Interferon: Dr. Yasuhiko Kojima

Pernah dengar tentang interferon? Kenapa interferon ni penting untuk kesihatan tubuh badan kita? Interferon ni bukan sel tau. Tetapi interferon merupakan sejenis hormon. Interferon bertindak sebagai sistem pertahanan badan yang paling …

2 Resipi Nutriferon Untuk Kuatkan Sistem Imun Tubuh

Sekarang ni musim satu keluarga kene batuk, demam, selsema dan sakit tekak. Kami pun tak terkecuali. Jadi nak kuatkan imun tubuh, kami makan Nutriferon. Nutriferon ni biasanya saya dan anak-anak makan …

Kenapa Vivix Adalah Suplemen Kesihatan Terbaik

Perasan tak, kalau kita tanya pakcik “Google” berkenaan pelbagai jenis cara nak atasi masalah kesihatan kita, mesti berderet-deret pakcik ni cadangkan pengambilan Vivix. Usih, sana-sini Vivix. Vivix Vivix Vivix!!!! Kenapa Vivix? …

vivix untuk kesihatan menyeluruh

Pengalaman Adeq Wanie Hilangkan Kudis Di Kaki & Tangan Bapa

Vivix ni kalau orang pertama kali dengar, memang rasa macam tak murah. Tapi bila dan terkena penangannya, dah bertukar jadi angaukan Vivix pulak…hehehe Jom ikuti kisah Adeq Wanie yang telah jatuh …

kesan vivix pada setiap orang berbeza

Kenapa Kesan Vivix Berbeza Untuk Setiap Orang?

Pernah tak dengar, ada orang yang mengidap kencing manis, baru makan Vivix tak habis lagi satu botol, dah nampak kesan penurunan bacaan gula yang agak ketara, tapi ada pula sesetengah pengidap …

kebaikan omege guard

Tips Kesihatan Otak Orang Sangat Sibuk Agar Tidak Stress Sentiasa

Salah satu suplemen untuk orang yang selalu sibuk adalah minyak ikan. Minyak ikan yang terbaik sudah pastilah minyak ikan yang mengandungi Omega-3. Omega-3 boleh diperolehi secara semulajadi di dalam Omega Guard. …

kebaikan vivix

4 Fungsi Utama Anggur Muscadine Untuk Kesihatan

Anggur Muscadine yang bersaiz sebesar bola golf dan mempunyai kromosom lebih daripada anggur-anggur yang lain sememangnya tidak dapat dinafikan dapat membantu kita dalam meningkatkan tahap kesihatan. Dengan kelebihan dan kelainan yang …

Resipi bancuhan ESP

Cara Bancuh ESP Yang Mudah & Enak

ESP yang merupakan protein soya yang juga dipanggil susu soya ni memang enak dibancuh plain macam tu je, bagi penggemar soya tegarlah. Tak pun bancuh dengan minuman kegemaran kita macam coklat, …

europe elderberry

Khasiat & Manfaat Elderberi Eropah Untuk Kesihatan

Elderberi Eropah banyak dijadikan sebagai alternatif utama untuk meningkatkan kesihatan jantung, meningkatkan sistem imun, untuk batuk dan selsema, jangkitan bakteria dan virus serta tonsillitis, memperbaiki penglihatan dan mengurangkan kolestrol.     …