• Putrajaya, Malaysia
  • February 23, 2024

Kebaikan Polifenol Dalam Makanan Dan Kesihatan

Pernah tak dengar tentang polifenol? Mungkin pernah dengar perkataan ini sebelum kan, tetapi adakah anda benar-benar tahu apa itu polifenol? Sekali baca tu polifenol ni mungkin terdengar seperti istilah saintifik yang …

Keperluan Wanita Mengandung Jaga Pemakanan

Semasa mengandung, wanita akan mengalami perubahan hormon, fizikal serta emosi yang sangat ketara. Sebahagian besar perubahan ini sangat dipengaruhi oleh pemakanan harian ibu hamil. Oleh itu, wanita mengandung perlu menitik beratkan …

Artikel Pilihan

Cara Rawat Penyakit Kencing Tikus Yang Boleh Bawa Maut

Penyakit Leptosprosis atau lebih dikenali sebagai kencing tikus memang sangat berbahaya. Penyakit yang sering membawa maut. Banyak kes yang tiba-tiba orang demam tanpa diketahui punca pada peringkat awal tu, akhirnya disahkan …

Tips Berbuka Puasa Secara Sihat

Seharian berpuasa, bila time petang-petang tu, mesti terasa nak makan dan minum macam-macam jenis makanan dan minuman. Kalau kita pergi ke bazaar Ramadan lagi lah, serba benda jadi terliur. Macam nak …

Cara kurus degan cepat

Teh Boleh Bantu Turunkan Berat Badan & Beri Tenaga

Teh merupakan sejenis minuman yang dikenali sebagai minuman kesihatan berbanding minuman jenis lain. Teh mempunyai pelbagai jenis dan warna serta fungsi-fungsi tertentu untuk kesihatan. Salah satu campuran teh terbaik boleh didapati …

Kekal Cergas & Cantik

Berhenti merokok dengan Vivix

Vivix: Harapan Baru Pencinta Rokok / PerokokTegar

Percaya tak yang Vivix telah terbukti mampu membantu perokok tegar untuk berhenti merokok secara semulajadi. Tidak perlu bersusah payah melawan naluri yang kuat nak merokok atau melakukan aktiviti-aktiviti yang mendera jiwa. …

Kurus Sebelum Raya Dengan Set Kurus Shaklee

Ada tak yang nak kurus menjelang raya ni? Sebenarnya, elok sangat kalau yang tanam azam kurus, kita mulakan sekarang. Puasa dah tak lama ni kan. Kalau bulan puasa ni kita jaga …

simptom migrain

Punca Dan Cara Tangani Migrain

Kategori Migrain   Migrain dan sakit kepala adalah perkara yang sering dialami oleh orang dewasa. Secara umumnya sakit kepala terbahagi kepada 3 kategori utama iaitu:   #1: Sakit Kepala Akibat Tekanan …

vivix untuk kesihatan menyeluruh

Testimoni Vivix Yang Mampu Membantu Menangani Pelbagai Penyakit

Vivix yang merupakan makanan tambahan yang dijadikan minuman botani daripada alam semulajadi memang sangat terkenal sebagai pembantu dalam menangani isu kesihatan. Tidak kira sama ada mengurangkan gejala sakit atau membantu proses …

Membawang Hati

toyota estima

Kereta Idamanku | Hari #12; Cabaran 30 Hari Entry

Wah wah wahhh, cabaran kali ini adalah berhubung tentang kereta idaman saya. Hmmmm…bila sebut bab-bab idaman ni, tak larilah dengan angan-angan kan? Moga-moga angan-angan bakal menjadi kenyataan, inshaa Allah. 🙂 Kereta …

Segmen – Saya Mahu Ditegur

Fuhhh….sebenarnya cuak juga saya nak buat entry ni sebab website saya ni baru lahir, jadi sah-sahlah lompang sana sini. Tapi demi kebaikan untuk website ini sendiri, saya gagahkan juga untuk menyertai …