• Putrajaya, Malaysia
  • July 16, 2024

Kebaikan Polifenol Dalam Makanan Dan Kesihatan

Pernah tak dengar tentang polifenol? Mungkin pernah dengar perkataan ini sebelum kan, tetapi adakah anda benar-benar tahu apa itu polifenol? Sekali baca tu polifenol ni mungkin terdengar seperti istilah saintifik yang …

Keperluan Wanita Mengandung Jaga Pemakanan

Semasa mengandung, wanita akan mengalami perubahan hormon, fizikal serta emosi yang sangat ketara. Sebahagian besar perubahan ini sangat dipengaruhi oleh pemakanan harian ibu hamil. Oleh itu, wanita mengandung perlu menitik beratkan …

Artikel Pilihan

tips rawat ovarian cyst semasa hamil

Ovarian Cyst Semasa Hamil; Ramai Ibu Berisiko

Ramai ibu yang beranggapan yang ovarian cyst (sista ovari) boleh mengganggu ketidaksuburan mereka. Sedangkan sangkaan ini adalah salah menurut Dr. Zubaidi Ahmad, doktor yang sangat sinonim dengan masalah kesihatan ibu dan …

10 Kesilapan Sewaktu Berdiet

Assalamualaikum dan salam sejahtera 🙂   Bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan, berdiet merupakan salah satu cara yang sering diamalkan. Namun, tanpa disedari, mereka melakukan kesilapan sewaktu proses menurunkan berat …

tips berhenti merokok - stop smoking

Bagaimana Nak Hilangkan Ketagihan Merokok Dengan Cepat & Mudah

Para isteri yang mempunyai suami perokok mesti sentiasa risaukan kesihatan suami sekalian kan? Apatah lagi kalau suami tu seorang perokok tegar. Sehari merokok dah macam jadi snek jer. Kalau time stress, …

Kekal Cergas & Cantik

serangan asthma, asma, lelah, semput

Atasi Asthma Anak Tanpa Nebulizer

Apakah Asthma (Asma/Lelah)? Asthma ialah penyakit kronik saluran pernafasan pada peparu (bronchial tubes) yang membuatkan pesakit sukar bernafas. Disebabkan asthma, berlaku keradangan pada saluran pernafasan yang mengakibatkan penyempitan sementara saluran pernafasan …

cara jana pendapatan sampingan

Cara Jana Pendapatan Lumayan Sebagai Agen Dropship

Sebagai seorang yang tidak pernah berniaga, tidak ada latar belakang ahli perniagaan, tapi baru cuba berjinak-jinak untuk buat bisnes, menjadi agen dropship adalah salah satu daripada pilihan terbaik yang ada. Pada …

vitamin semasa mengandung

Vitamin Lengkap Ibu Mengandung

Alhamdulillah, dah 25 weeks. Syukurlah, sebagaimana 3 kandungan sebelum ni, KIM hampir takde alahan. Kalau ada masanya rasa letih, badan berangin atau kepala pening sikit-sikit tu adalah. Ni KIM nak share …

vivix untuk kesihatan menyeluruh

Testimoni Vivix Yang Mampu Membantu Menangani Pelbagai Penyakit

Vivix yang merupakan makanan tambahan yang dijadikan minuman botani daripada alam semulajadi memang sangat terkenal sebagai pembantu dalam menangani isu kesihatan. Tidak kira sama ada mengurangkan gejala sakit atau membantu proses …

Membawang Hati

Geng Malaysia-Brunei

Brunei Negara Impianku | Hari #8; Cabaran 30 Hari Entry

Entri untuk hari ke-8 bagi Cabaran 30 Hari Entry pada kali ini ialah tentang Lokasi Pelancongan Impian Anda. Entah kenapa, setiap kali mendengar nama Brunei, hati saya terasa nak sangat pergi …

hadiah terbaik buat suami tercinta

Hadiah Terbaik Untuk Suami Saya | Hari #27; Cabaran 30 Hari Entry

Asslamualaikum dan salam sejahtera 🙂   Apa lagi yang terbaik untuk seorang suami melainkan mendapat isteri yang solehah, kan? Secara umumnya, setiap wanita pasti ingin menjadi yang terbaik untuk pasangannya.   …