• Putrajaya, Malaysia
  • September 29, 2022

Perlukah Korbankan Kerjaya Demi Kejar Kemuliaan Status Seorang Surirumah?

“Aku rasa, akulah wanita paling mulia, tinggal kat rumah uruskan keperluan suami, anak-anak dan rumahtangga”, gumam puan Serina sewaktu merehatkan diri sebentar selepas membaca sepotong hadis yang bermaksud:- “Solat seorang wanita …

Bahaya Paraben Dalam Produk Kecantikan

Pernah dengar kan berkenaan paraben. Biasanya paraben akan dimasukkan ke dalam produk penjagaan diri seperti sabun mandi, shampoo dan sering dijumpai di dalam produk kosmetik. Walaupun paraben dikatakan selamat jika digunakan …

Anemia Semasa Mengandung; Pengenalan Ringkas

Ibu hamil selalunya mengalami anemia ringan. Itu adalah normal. Namun, sekiranya dibiarkan, ia boleh membawa kepada keadaan yang lebih serius. Jom tonton video ringkas tentang anemia ni. Rakan Hamil Ibu, Naimah …

Minum Air Gula Petanda Aras GDM Ibu Mengandung

“Bacaan gula dalam darah puan, ok ,normal”, bagitau nurse yang bertugas di bahagian Ibu dan Anak setelah melihat keputusan ujian air gula KIM. Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah. Tiada apa yang dapat digambarkan …

Tips Memilih Baju Mengandung Agar Pelaburan Berbaloi

Biasanya, apabila kandungan dah menginjak ke usia 4-5 bulan, nak tak nak, ramai  ibu mengandung terpaksa dapatkan baju lain. Sebabnya, kebanyakan saiz perut ibu hamil waktu  ni dah semakin membesar  seiring …

Kesan Asap Rokok Terhadap Bayi Di Dalam Kandungan

Ramai dah tahu kan, merokok ni bukan sahaja membahayakan perokok tu sendiri (perokok premier) malah turut memberikan risiko yang sama, malah lebih buruk lagi kepada golongan yang terdedah kepada asap rokok …

Selamat Berpuasa, Salam Ramadan Al-Mubarak

Salam Ramadan Al-Mubarak buat semua kawan-kawan, juga pengunjung blog myliferia.my. Semoga kedatangan bulan Ramadan yang penuh kemuliaan ini mendatangkan keberkatan yang berlipat kali ganda. Selamat menjalani ibadah puasa serta meningkatkan amalan-amalan …

PTS6; Kesihatan Anak Kecil Adalah Keutamaa

Sebenarnya kan, kalau kita nak jaga kesihatan ni, bukan sahaja melibatkan apa yang kita makan, termasuklah suplemen, tapi ianya turut melibatkan bahan pencuci. . Bahan pencuci ni yang ada kat rumahlah …

multitasking

9 Tips Kemas Rumah Mudah & Cepat Wanita Yang Sibuk

Hujung minggu adalah hari mengemas rumah bagi hampir semua wanita terutamanya kepada ibu yang bekerjaya. Kalau nak harapkan hari-hari kerja, memang tak sempatlah. Nak-nak kalau yang jenis sampai rumah dah senja …

punca berat badan tidak turun

Kesilapan Berdiet; 6 Sebab Berat Tidak Turun

Kita sedang berdiet tapi berat tak turun-turun? Ini menunjukkan yang kita telah mealakukan diet yang salah. Hakikatnya, ramai pakar menyatakan, walaupun kita sedang berdiet, kita berkemungkinan makan lebih kalori daripada yang …