• Putrajaya, Malaysia
  • September 29, 2022

Tips Menabung Dengan 7 Tabung Simpanan

Menabung ni satu amalan yang “must have” dalam diri seseorang. Nak lagi mudah, kita terapkan konsep serta amalan menabung ni di dalam diri anak-anak kita sejak mereka kecil lagi. Macam arwah …

Resipi Bubur Kacang Wangi & Mudah Disediakan

Bubur kacang ni antara jenis menu bubur pemanis mulut yang saya suka. Bukan suka makan jer, tapi suka buat sebagai potluck.  Senang je nak buat ni. Bahan-bahan pun simple je.   …

Benarkah Vivix Merawat Kanser Tanpa Perlu Ubat Doktor?

Sebelum ni, bagi saya, apabila kita dah makan suplemen, dah tak perlu dah nak makan ubat. Buat apa nak makan ubat kan, dah ada suplemen. Semulajadi lagi! Anda pun, ada tak …

Tips Memasak Cepat Untuk Penyediaan Berbuka Puasa

Bulan puasa ni agak mencabar sikit bagi mak-mak bekerja yang memang selalunya menyediakan hidangan berbuka puasa dan bersahur untuk keluarga. Walaupun pada bulan puasa ni, waktu pulang ke rumah selalunya lebih …

Penemuan Interferon: Dr. Yasuhiko Kojima

Pernah dengar tentang interferon? Kenapa interferon ni penting untuk kesihatan tubuh badan kita? Interferon ni bukan sel tau. Tetapi interferon merupakan sejenis hormon. Interferon bertindak sebagai sistem pertahanan badan yang paling …

Cara Turunkan Berat Badan Dengan Mudah Sepanjang Ramadan

Apabila bulan Ramadan tiba, ramai yang ambil peluang untuk menurunkan berat badan. Bukan tak boleh, boleh tu memang boleh, tapi jangan lupa niat utama kita untuk beribadah dan mendapat rahmat pada …

3 Kesan Tidur Selepas Sahur

Lepas sahur, mesti ramai yang mengantuk kan? Biasanya menjadi satu kebiasaan untuk ramai orang melelapkan mata sekejap lepas sahur atau subuh ekoran terlalu mengantuk. Kalau yang jenis tak biasa bangun awal …

Kenapa Doktor Anti Suplemen?

Pernah tak, kalau kita sakit, masa kita pergi jumpa doktor dan tanyakan doktor, boleh tak kita nak makan suplemen, doktor tak benarkan. Malah ada sesetengah daripada doktor yang nampaknya betul-betul kecam …

tips luka bersalin sembuh segera

Cara Hilangkan Sakit Luka Jahitan Lepas Bersalin Dengan Lebih Pantas

Orang yang bersalin yang biasanya mengalami luka pada bahagian vagina serta perlu dijahit ni memang perlu penjagaan rapi agar luka segera sembuh. Apabila luka cepat baik, maka kesakitan akibat luka dan …

Selamat Berpuasa, Salam Ramadan Al-Mubarak

Salam Ramadan Al-Mubarak buat semua kawan-kawan, juga pengunjung blog myliferia.my. Semoga kedatangan bulan Ramadan yang penuh kemuliaan ini mendatangkan keberkatan yang berlipat kali ganda. Selamat menjalani ibadah puasa serta meningkatkan amalan-amalan …