• Putrajaya, Malaysia
  • September 29, 2022
cara kurus dengan mudah

Bagaimana Boleh Kurus Jika Sel Lemak Takkan Berkurang?

Punca kegemukan, berat badan berlebihan dan juga obesiti adalah disebabkan oleh lemak. Bukan kolestrol tapi lemak yang berlebihan. Bilangan Sel Lemak Tetap Sama Semasa Kurus & Gemuk Satu kenyataan yang mesti …

tips kurus sihat

Cara Kira Keperluan Tenaga (Kalori) Harian

Mengetahui keperluan kalori harian adalah sangat penting terutamanya bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan. Kan kita selalu diterangkan, nak kurus, kalori in mestilah kurang daripada kalori out? Tapi macam mana …

tips kurus sihat

7 Snek Hebat Dengan 100 Kalori Yang Mudah Didapati

Snek ni salah satu keperluan harian kita yang diambil untuk mengelakkan kita makan berlebihan sewaktu masa makan utama iaitu di antara sarapan, makan tengahari dan makan malam. Snek ni penting agar …

cara kurus sihat

8 Tips Tambahan Kurus Dengan Nasi

Siapa kata nak kurus perlu berhenti makan nasi? Malah dengan makan nasi setiap hari boleh menyebabkan berat badan kita turun berkilo-kilo dalam masa beberapa bulan sahaja. Best tak kalau macam tu? …

tips kurus sihat

Adakah Pembedahan Sedut Lemak Kaedah Terbaik Untuk Kurus?

Biasa sangat kan kita dengar yang ramai orang melakukan kaedah pembedahan sedut lemak atau lebih dikenali sebagai liposuction untuk kurus. Adakah pembedahan sedut lemak ni memang mampu membantu kita untuk kurus? …

tips kurus sihat

Visceral Fat; Adakah Perlu Atau Berbahaya?

Apakah visceral fat ni? Mesti jarang dengar kan? Visceral fat ni merupakan lemak di keliling organ. Sememangnya sekeliling organ kita memang terdapat lemak. Nak senang nampak, kalau beli ayam kat pasar, …

kurus sihat dengan mudah

Program Kuruskan Badan Secara Online

Walaupun bulan Ramadan bakal menjelma tak sampai 1 minggu jer lagi ni, tu tak bermakna kita takde harapan nak turunkan berat badan. Malah bulan puasalah antara waktu terbaik untuk bertambah kurus …

4 Sebab Utama Kita Lapar

Kadang-kadang kita ni, pantang ada waktu lapang sikit, mulut tu mesti asyik nak mengunyah je. Dah makan pun lapar lagi. Kalau tak dihilangkan lapar tu,  mau stress satu hari. Bimbang jugak …

tips kurus cantik cepat dan mudah

Bagaimana Berlakunya Masalah Kesan Yo-yo Diet

Tahukah anda bahawa detoks parasit ni mampu menyelesaikan masalah kegemukan akibat kesan yo-yo diet yang menjadi masalah paling popular di dunia? Kesan yo-yo diet ni, kalau nak senang faham ialah keadaan …

Tips kurus cepat dengan lemon

Benarkah Lemon Dapat Membantu Mengurangkan Berat Badan Bagai Didakwa?

Lemon merupakan salah satu agen yang sering dipilih dalam proses untuk kurus. Namun, adakah lemon benar-benar mampu membantu pembakaran lemak dalam tubuh sekaligus menurunkan berat badan kita?       “Air …