• Putrajaya, Malaysia
  • September 29, 2022
vitamin semasa mengandung

Vitamin Lengkap Ibu Mengandung

Alhamdulillah, dah 25 weeks. Syukurlah, sebagaimana 3 kandungan sebelum ni, KIM hampir takde alahan. Kalau ada masanya rasa letih, badan berangin atau kepala pening sikit-sikit tu adalah. Ni KIM nak share …

vitamin lepas bersalin

Pengalaman Berpantang Tanpa Trauma Sembelit & Luka Cepat Sembuh

Biasalah kan, setiap orang tu, kalau buat apa-apa mesti bersebab. Macam saya, masa awal-awal nak try Shaklee, semuanya sebab nak menyusukan bayi. Ni semasa anak pertama lah. Alhamdulillah, rezeki anak bila …

Menyusu bantu kurangkan berat badan

Tips Kurus Ibu Menyusukan Anak

Menyusukan bayi adalah pilihan terbaik para ibu yang ingin membekalkan nutrisi serta antibodi untuk si manja. Namun dilema ibu menyusu ialah ingin menurunkan berat badan, namun bimbang pula kesan sampingan terhadap …

Senaman Kempiskan Perut Buncit Tanpa Peralatan Canggih

Sebenarnya pelbagai cara dan peralatan yang boleh digunakan untuk memgempiskan perut buncit sebagaimana yang pernah saya kongsikan pada entry yang lalu tentang 7 Jenis Senaman Kempiskan Perut Buncit.   Kalini saya …

Tips Mudah Kuruskan Lengan

Assalamualaikum dan salam sejahtera πŸ™‚   Ramai sahaja orang yang mempunyai badan slim tapi bermasalah di bahagian lengan. Di tambah pula dengan faktor peningkatan usia seseorang.   Di sini saya ingin …

Alternatif Kecantikan Kulit Bagi Yang Tidak Suka Vitamin Bancuhan

Assalamualaikum dan dalam sejahtera πŸ™‚   Bagi pengamal Shaklee, ramai yang dah tahu ESP, Collagen dan Vivix memang sangat bagus dalam membantu kesihatan serta keanjalan kulit dan awet muda. Ketiga-tiga vitamin …

Bagaimana Power Pumping Membantu Masalah Susu Merudum?

Assalamualaikum dan salam sejahtera πŸ™‚   Saat susu merudum ni boleh dikatakan dialami oleh hampir semua ibu. Saya sendiri pun kadang-kadang ada masanya mengalaminya. Power Pumping merupakan salah satu cara yang …

Kehebatan Susu Ibu Mencegah Risiko Penyakit Berbahaya Pada Bayi

Assalamualaikum dan salam sejahtera πŸ™‚   Susu ibu adalah makanan terbaik untuk bayi. Susu ibu membekalkan nutrien paling lengkap untuk keperluan bayi sekaligus menyokong proses tumbesaran yang sihat. Menurut pakar penyusuan, …

Travel dan Picnic Lebih Selesa Tanpa Keputihan

Assalamualaikum dan salam sejahtera πŸ™‚   Keputihan memang dialami oleh orang lelaki dan wanita, namun masalah keputihan ini lebih ketara dan sering berlaku di kalangan kaum wanita.   Keputihan yang biasa …

Agar Cinta Suami Isteri Kekal Membara (18SX)

Assalamualaikum dan salam sejahtera πŸ™‚   Heeee….macam mana nak kabo eh? Bukan cerita 18 SX yer. Cuma nak berkongsi perkara yang agak sensitif tapi mungkin segan nak diluahkan oleh suami isteri. …