• Putrajaya, Malaysia
  • September 29, 2022

6 Makanan Perangsang Otak Agar Jadi Lebih Cergas & Genius

Makanan sangat mempengaruhi kesihatan tubuh badan kita termasuklah kecergasan otak. Untuk merangsang otak kita menjadi semakin cergas dan tajam, memilih makanan yang bersesuaian adalah sangat penting.   Makanan Merangsang Ingatan & …

kebaikan vivix

4 Fungsi Utama Anggur Muscadine Untuk Kesihatan

Anggur Muscadine yang bersaiz sebesar bola golf dan mempunyai kromosom lebih daripada anggur-anggur yang lain sememangnya tidak dapat dinafikan dapat membantu kita dalam meningkatkan tahap kesihatan. Dengan kelebihan dan kelainan yang …

resipi versi malaysia

Resipi Sushi Simple & Sedap Version Myliferia

Penggemar sushi, sila jangan kencam ye…hehehe. Resipi sushi ni memang betul-betul simple sebab pakai barang yang ada je. Kalau ikut resipi asal, memang banyak sikit step dan peralatan dia, tapi sebab …

pineapple

11 Khasiat & Manfaat Nanas Yang Jarang Diketahui Orang Ramai

Saya ni bukanlah penggemar buah nanas, tapi bila dah tahu pelbagai khasiat dan manfaat yang bakal diperolehi daripada nanas ni, terus pulak jatuh cinta. Nak-nak dengan nanas madu. Manis dan sedap …

body timing for vitamin

Tips Masa Terbaik Ambil Vitamin Agar Penyerapan Paling Optimum

Sekarang ni dah ramai yang mula sedar akan kepentingan mengambil makanan tambahan atau vitamin bagi menampung keperluan tubuh badan untuk kekal sihat. Sebabnya, banyak je makanan “sihat” yang sebenarnya tidak sihat …

Strok Haba; Tanda, Cara Rawat & Langkah Pencegahan

Sebanyak 2 kali setahun iaitu pada bulan Mac dan September, Malaysia akan mengalami pemanasan global atau lebih dikenali sebagai fenomena ekuinoks. Sewaktu berlangsungnya fenomena ini, matahari akan berada tepatĀ  di atas …

tips awet muda

Petua Awet Muda & Cantik Menawan Seperti Ayu Raudhah

Kenal tak Ayu Raudhah? Siapa yang selalu layan drama, mesti kenal dengan pelakon cantik manis ni kan? Beliau yang merupakan isteri kepada pemain bola sepak Malaysia, Mohd Zaquan Adha Abdul Razak …

Vertigo; Simptom, Punca & Cara Rawatan Agar Hidup Kembali Normal

Sebelum ni saya pernah terdengar berkenaan Vertigo ni tapi takdelah nak ambil pusing sangat. Tapi bila ada yang buat sharing berkenaan penyakit ini, owh, rupa-rupanya bahaya lah jugak. Penyakit Vertigo ni …

Resipi Pulut Putih Kelapa Parut Warisan Lampau

Ewaahhh, tajuk tak hengat, hehehe. Harini teringin pulak nak makan pulut kelapa. Beras pulut pun dah beberapa hari lepas dah siap-siap beli.     Gambar kredit pada resipidaria dan acardapur. Saya …

kata-kata motivasi

10 Kata-kata Motivasi Sangat Sebagai Pemangkin Semangat

Semua orang perlukan motivasi bagi menyemarakkan lagi semangat masing-masing. Walaupun hakikat sebenar yang semangat dan kesungguhan tu sebahagian besarnya datang daripada dalam diri sendiri, namun kata-kata motivasi atau perkongsian pengalaman orang …