• Putrajaya, Malaysia
  • February 23, 2024
tips menghilangkan keputihan

Cara Merawat Keputihan Agar Tidak Dijauhi Suami

Keputihan ni walaupun nampak macam biasa jer, tapi kalau tidak diatasi, ia boleh menjadi masalah keputihan yang serius. Keputihan yang mula berwarna hijau membawa petanda yang buruk. Ianya boleh menjejaskan bahagian …

tips kurus dengan pantas

Perkara Paling Asas Diet & Senaman Supaya Badan Boleh Jadi Macam Kerengga

Disebabkan banyak kesilapan yang tidak disedari oleh mereka yang ingin menurunkan berat badan, maka usaha mereka menjadi sia-sia. Lebih trauma lagi, saiz badan yang asalnya macam belon harijadi dan mengembang jadi …

Tips kurus dengan cepat

Cara Turunkan Berat Badan Dengan Cepat Supaya Tak Digelar Gajah Lagi

Entah kat mana silapnya, selepas berhenti daripada mengikuti satu program diet untuk kurus, berat badan makin naik pulak. Malah lagi berat daripada sebelum ikuti program tersebut. Program diet tu bukannya murah, …

cara ubati kencing manis

Keranamu Diabetes, Usah Fikir Kamu Tidak Boleh Dicegah!

Diabetes, Nama penamu si kencing manis Engkau tetamu tidak diundang Datang tak mahu pulang Diabetes, Munculmu akibat rintangan insulin Tahukah engkau betapa pentingnya insulin? Kunci kepada serapan gula kepada sel. Gula …

Tips cegah diabetes

Tips Cegah Diabetes Untuk Elak Buta Mata

Buta mata, tak nampak jalan di dunia, kerana tidak nampak cahaya, tidak tahu ke mana hendak di tuju, ke hilir atau ke hulu. Teringat saya lirik lagu sebuah nasyid. Ianya tentang …

jana pendapatan bulanan

Surirumah Jana Pendapatan Lumayan Mengalahkan Gaji Suami Seorang Pegawai

Sebagai seorang surirumah, bukan boleh bebas berbelanja jika bersuamikan anak sulung yang masih banyak tanggungan. Kalau isteri tak tahu cara menjana pendapatan sampingan, lagilah terasa perit. Nak-nak kalau tinggal di bandar. …

banjir punca luka diabetes

Tips Elak Luka Diabetes Berulang Akibat Musim Banjir

Musim banjir tiba lagi! Teringat saya kisah ayah teman baik saya yang mendapat luka diabetes sewaktu musim banjir tahun lepas. Sebab tulah rasa nak share jer tips cegah luka diabetes daripada …

Rawat diabetes sebelum parah

Cara Rawat Penyakit Diabetes Supaya Kaki Tidak Dipotong

Baru jer sebentar tadi abah call bagitau nak kene potong kaki. Ni semua gara-gara diabetes abah yang semakin serius.     Terasa nak pitam pun ada. Doktor beri masa paling lama …

Rawat diabetes sebelum parah

Cara Elak bapa Dipotong Kaki Akibat Diabetes

Penyakit diabetes ni memang sering terjadi pada orang yang telah berumur. Namun, orang muda pun turut berisiko. Sebagai seorang anak, kalau dimaklumkan yang bapa kita terpaksa dipotong kaki akibat bacaan gula …

buat duit tiap bulan

Kerani Jana Pendapatan Tambahan Kini Hidup Seperti Jurutera

Sebagai seorang kerani, mempunyai 3 orang anak, seorang di sekolah menengah dan 2 orang lagi di sekolah rendah, tinggal di Putrajaya dengan kereta Proton Saga yang ada 2 bulan tunggakan. Beliau …