• Putrajaya, Malaysia
  • July 15, 2024
cara rawat kulit wajah bermasalah

Cara Hilangkan Jerawat Berparut Yang Dah 7 Tahun Bertapa Pada Wajah

Sekarang ni pelbagai cara dan produk untuk mengatasi masalah jerawat dipaparkan di dalam media cetak atau media elektronik. Sebabnya, masalah jerawat ni dialami oleh hampir setiap orang, tak kira remaja atau …

iPhone 6 yang canggih dan menarik

Cara Mudah Menang iPhone 6

iPhone 6? Siapa tak mahu kalau ada orang sudi offer nak kasi sebagai hadiah kan? Lepas tu cara nak dapatkannya pun sangat mudah. Memang mudah. Nak tahu macam mana nak menang …

7 Mitos Penurunan Berat Badan Yang Kritikal Perlu Diketahui

Dalam bersemangat nak kurus, nak buang segala lemak tak elok kat badan, mesti macam-macam kepercayaan dan info silap yang sering kita amalkan. Walaupun agak logik pada akal, tapi sebenarnya ia bukanlah …

petua kuruskan badan lepas pantang

Tips Kurus Selepas Bersalin Ibu Beranak Tiga

Lepas pantang anak sulung, badan dah naik mendadak. Beranak nombor dua nipun badan tak turun-turun. Masih ada harapan ke lagi nak kuruskan badan dengan kelahiran anak ketiga? Mestilah boleh! Teringat saya …

cara cegah slipped disc

Tips Merawat Slipped Disc Agar Tidak Melarat Hingga Lumpuh

Kasihan sangat melihat keadaan kakak ipar saya yang sedang mengalami masalah slipped disc. Nak buat apa-apa pun tak boleh. Duduk lama pun sakit. Macam-macam cara yang beliau usahakan untuk merawat slipped …

Cara Untuk Kurus Tanpa Perlu Berlapar Macam Orang Kebuluran

Gembira sangat rasa di hati apabila mendapat khabar anak Shaklee saya yang menggunakan Set Kurus Shaklee suka dengan perkembangan terkini tubuh beliau. Beliau ni merupakan orang penting di jabatan tempat beliau …

tips menghilangkan keputihan

Cara Merawat Keputihan Agar Tidak Dijauhi Suami

Keputihan ni walaupun nampak macam biasa jer, tapi kalau tidak diatasi, ia boleh menjadi masalah keputihan yang serius. Keputihan yang mula berwarna hijau membawa petanda yang buruk. Ianya boleh menjejaskan bahagian …

tips kurus dengan pantas

Perkara Paling Asas Diet & Senaman Supaya Badan Boleh Jadi Macam Kerengga

Disebabkan banyak kesilapan yang tidak disedari oleh mereka yang ingin menurunkan berat badan, maka usaha mereka menjadi sia-sia. Lebih trauma lagi, saiz badan yang asalnya macam belon harijadi dan mengembang jadi …

Tips kurus dengan cepat

Cara Turunkan Berat Badan Dengan Cepat Supaya Tak Digelar Gajah Lagi

Entah kat mana silapnya, selepas berhenti daripada mengikuti satu program diet untuk kurus, berat badan makin naik pulak. Malah lagi berat daripada sebelum ikuti program tersebut. Program diet tu bukannya murah, …

cara ubati kencing manis

Keranamu Diabetes, Usah Fikir Kamu Tidak Boleh Dicegah!

Diabetes, Nama penamu si kencing manis Engkau tetamu tidak diundang Datang tak mahu pulang Diabetes, Munculmu akibat rintangan insulin Tahukah engkau betapa pentingnya insulin? Kunci kepada serapan gula kepada sel. Gula …