• Putrajaya, Malaysia
  • July 15, 2024

Rata-rata orang yang telah berusia akan diserang penyakit 3 serangkai yang agak serius. Penyakit yang dimaksudkan ialah kencing manis manis, darah tinggi dan masalah jantung. Kalau tidak terkena kesemua penyakit ini sekalipun, biasanya salah satu daripadanya, seperti diabetes sangat berisiko dihidapi oleh mereka.

Sekali telah disahkan  mendapat kencing manis, adalah agar sukar untuk lari daripada penyakit ini. Seterusnya cara pemakanan (paling utama) perlu diubah. Pengambilan makanan penyumbang terhadap diabetes perlu diawasi agar diabetes dapat dikawal.

 

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Diabetes Mengawal Bacaan Gula Dalam Darah

Vivix sebagaimana yang saya kongsikan sebelum ini, mengandungi resveratrol yang sangat tinggi dan berkuasa. Terdapat 2 cara utama Vivix membantu pesakit diabetes:-

 

1) Meningkatkan Sentiviti Tubuh Terhadap Hormon Insulin

Rintangan insulin merupakan salah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat dipertingkatkan, kita boleh memberhentikan kelangsungan diabetes.

Apabila tubuh hilang sentiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah.

Dalam kes ini, resveratrol dalam Vivix akan meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin. Maka ia akan mengurangkan amoun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

 

2) Mengaktifkan Enzim Yang Sangat Berkuasa Dalam Tubuh

 

type 2 diabetes

 

type 2 diabetes

 

type 2 diabetes

Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes, satu enzim yang dikenali sebagai SIRT1 mestilah diaktifkan. Ini kerana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya.

 

Testimoni Vivix Membantu Pesakit Kencing Manis

 

type 2 diabetes

 

type 2 diabetes

 

Kencing manis ni ada masanya bacaan gula macam stabil, tapi tisu badan (contohnya kaki) boleh memburuk kat dalam akibat jangkitan kuman. Kalau boleh kan, kalau mak ayah kita atau orang yang dekat dengan kita ni, kalau dah ada kencing manis, tak mahulah jadi melarat sampai kene potong kaki kan.Lebih baik kawal terlebih dahulu. Tak salah pun nak cuba Vivix.

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Page: Myliferia

Shaklee ID: 1001144

 

Author

Saya membawa misi ingin membantu seramai mungkin orang dalam diet sihat, kecantikan serta kesihatan seisi keluarga. Sihat tanpa dadah. Cegah penyakit sebelum datang atau melarat.

2 thoughts on “Cara Turunkan Paras Gula Dalam Darah Pesakit Diabetes Kronik & Biasa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge