• Putrajaya, Malaysia
  • July 15, 2024
ubat kencing manis atau diabetes

Turunkan Bacaan Gula Dalam Darah Dengan Suplemen Semulajadi

Apabila telah disahkan mengalami penyakit diabetes atau kencing manis, perkara utama yang mesti diambil tindakan segera ialah ubah gaya hidup serta corak pemakanan harian masing-masing. Mengambil makanan yang bernutrisi, seimbang serta …

cara turunkan paras gula dalam darah

Bagaimana Vivix Bantu Pesakit Kencing Manis (Diabetes)

Kalau google tentang suplemen alternatif yang mampu membantu pesakit diabetes, mesti berderet laman web yang cadangkan Vivix. Vivix Vivix Vivix!!! Berhantu betul Vivix ni. Sekarang macam dah jadi satu fenomena gitu. …

cara rawat kencing manis

Anak Panik Cari Cara Turunkan Gula Dalam Darah Ayah Supaya Kaki Tidak Dipotong

Termenung panjang Salina apabila mendapat pengkhabaran yang ayahnya terpaksa dipotong kaki akibat kencing manis dalam masa 2 bulan dari sekarang. Luluh jiwa mudanya nak membayangkan yang ayahnya bakal menjadi kudung sebelah …

cara rawat diabetes

Bahaya Gangren Akibat Diabetes Perlu Diatasi Elak Potong Kaki

Pernah dengar tentang gangren (gangrene)? Gangren ni sangat berkakit rapat dengan diabetes atau kencing manis. Gangren memang orang jarang dengar. Kalau kencing manis, mesti hampir semua orang tahu, kan? Gangren ni …

suplemen bantu pesakit diabetes

Cegah Komplikasi Diabetes Daripada Terus Mengganas

Mengikut statistik penyakit diabetes atau kencing manis di Malaysia pada tahun 2013, terdapat seramai 3.6 juta pesakit diabetes telah dikenalpasti. Kalau sekarang ni? Mestilah lagi meningkat dan terus meningkat. Setiap seorang …

penawar kencing manis

Pengalaman Ayah Kawan Kencing Manis Terselamat Dari Dipotong Kaki

Sebut tentang kencing manis ni, teringat saya pada arwah bapa saudara saya. Beliau terpaksa dipotong kaki akibat bacaan gula dalam darah yang tinggi menyebabkan kaki beliau terpaksa dipotong. Orang yang ada …

cara rawat kencing manis

Pengalaman Ayah Puan Anisah Diabetes Hingga Perlu Dialisis

Sebelum ni, sebut jer tentang dialisis, kita selalu terbayangkan pesakit buah pinggang. Namun, pesakit diabetes pun ada yang terlibat dengan dialisis. Apabila pesakit kencing manis perlu menjalani dialisis, itu menjadi petanda …

diabetic diet

Makanan Yang Digalakkan Bagi Pesakit Kencing Manis

Apabila telah disahkan mengidap kencing manis, antara perkara utama yang perlu dititkberatkan oleh pesakit ialah penjagaan pemakanan selain daripada mengelakkan terluka atau memastikan luka segera sembuh atau kering. Penjagaan diet bagi …

type 2 diabetes

Cara Turunkan Paras Gula Dalam Darah Pesakit Diabetes Kronik & Biasa

Rata-rata orang yang telah berusia akan diserang penyakit 3 serangkai yang agak serius. Penyakit yang dimaksudkan ialah kencing manis manis, darah tinggi dan masalah jantung. Kalau tidak terkena kesemua penyakit ini …

cara ubati kencing manis

Keranamu Diabetes, Usah Fikir Kamu Tidak Boleh Dicegah!

Diabetes, Nama penamu si kencing manis Engkau tetamu tidak diundang Datang tak mahu pulang Diabetes, Munculmu akibat rintangan insulin Tahukah engkau betapa pentingnya insulin? Kunci kepada serapan gula kepada sel. Gula …