• Putrajaya, Malaysia
  • June 18, 2024

Cara Pulih Dari Kesan Sampingan Kemoterapi Supaya Sesi Dapat Disingkatkan

Apabila puan J mendapati suami beliau yang telah didiagnos mengidap kanser kolon, hidup mereka telah berubah 360 darjah. Apa yang sering dibimbangi oleh mereka sekeluarga akhirnya telah menjadi kenyataan. Patutlah sejak …

cara rawat diabetes

Bahaya Gangren Akibat Diabetes Perlu Diatasi Elak Potong Kaki

Pernah dengar tentang gangren (gangrene)? Gangren ni sangat berkakit rapat dengan diabetes atau kencing manis. Gangren memang orang jarang dengar. Kalau kencing manis, mesti hampir semua orang tahu, kan? Gangren ni …

cara sembuhkan buasir semasa pantang

Produk Semulajadi Rawat Buasir Lebih Cepat & Berkesan

Teringat saya kisah sahabat saya yang terkena buasir sewaktu beliau dalam pantang. Semasa beliau hubungi saya tu, kata beliau, dia tak boleh duduk, kene baring mengiring. Nak bergerak pun sakit. Beliau …

cara terus bermotivasi

Vitamin Otak Kembalikan Semangat Yang Hilang

Pernah tak kita bangun pagi-pagi rasa lesu tak bermaya, takde semangat, moody, rasa nak menjerit ntah apa-apa dan macam-macam lagilah?           Nak kata tak cukup tidur, dah …

tips awet muda dan kekal menawan

Cara Elak Kulit Kusam Kesan Dari Terdedah Cahaya Matahari

Salah satu punca kulit kita menjadi kusam dan cepat nampak tua adalah disebabkan sering terdedah kepada sinaran cahaya matahari. Menghabiskan masa di bawah sinaran matahari mampu mengeringkan kulit. Perasan kan, kalau …

tips awet muda dan kekal menawan

Produk Elak Kulit Nampak Tua Dari Usia Sebenar

“Makcik, boleh tumpang lalu!”. Oh my, kalau kita ni (wanitalah khasnya) masih bujang atau baru berkahwin dengan anak seorang, tiba-tiba orang panggil kita ni makcik, apa perasaan tu agak-agaknya? Nampak tua …

cara hilangkan endometriosis

Cara Rawat Endometriosis Secara Semulajadi

Endometriosis menjadi salah satu punca masalah ketidaksuburan serta sukar untuk menurunkan berat badan kerana terdapat gangguan hormon di dalam badan. Ini bermakna, kalau seseorang wanita tu sukar hamil serta sukar untuk …

cara hilangkan endometriosis

Endometriosis Perlu Ditangani Agar Berpeluang Mendapat Zuriat

Setiap kali datang bulan, mesti puan S mengalami pendarahan yang luar biasa banyak, serta mengalami sakit yang teramat sangat pada waktu tersebut. Selain daripada itu, beliau yang sudah 5 tahun berkahwin …

cara hilangkan sunburn

Testimoni Cara Hilangkan Sunburn Dengan Berkesan & Cepat

Perasan tak sekarang ni, kalau tengok kat luar, suasana nampak macam redup, tapi kalau berdiri di bawah cahaya matahari tanpa payung atau topi, panasnya Masha-Allah. Memang boleh buat kita sunburn walaupun …

cara hilangkan sunburn

Produk Bantu Hilangkan Sunburn Secara Semulajadi Dengan Cepat

Kalau kita tengok dalam media sosial lah, contohnya Facebook, kalau ada orang buat iklan produk nak putih cepat, nak hilangkan sunburn atau jeragat, lepas tu, tunjuk pula gambar testimoni (konon-kononnya) antara …