• Putrajaya, Malaysia
  • July 15, 2024

Pesakit Gout Lebih 30 Tahun Kini Bebas Painkiller

Kesian sangat kalau kita tengok orang yang kena penyakit gout ni. Bengkak yang menyakitkan biasa berlaku pada sendi jari kaki dan tangan. Sakit bengkak tu bukan main-main atau sedikit, tapi sampai …

cara rawat gout

6 Jenis Makanan Utama Jadi Penyebab Gout

Bagi penderita penyakit gout, di antara perkara penting yang perlu dititik beratkan adalah dari segi pemakanan. Silap makan je, memang mudah sangat nak kene serangan gout ni. Dan-dan tu jugak boleh …

Penyakit Gout Ayah Berpuluh Tahun Beransur Sembuh

Di dalam kalangan ahli keluarga Puan Zarith Sofia, sirap merah ni digelar sebagai tonik ajaib. Bunyinya seperti barangan untuk buat silap mata lah pulak kan? Tonik ajaib yang beliau maksudkan adalah …

cara hilangkan gout

Penyakit Gout; Punca, Tanda & Gelajanya

Gout kini merupakan satu penyakit yang semakin banyak menyerang rakyat Malaysia. Penyakit yang semakin rancak menular ni paling kerap menyerang golongan lelaki yang berusia lebih 40-an. Namun demikian, terdapat juga kes …

cara untuk mengatasi gout

Hubungkait Antara Penyakit Gout & Obesiti

Gout adalah sejenis penyakit yang diakibatkan oleh kehadiran asid urik yang berlebihan di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuhan yang berasal daripada protein yang dikenali sebagai purin. Badan kita pula …

Tips Merawat Gout Secara Semulajadi

Assalamulaikum dan salam sejahtera 🙂   Gout ni sejenis penyakit sendi. Teringat saya pada ayah angkat sewaktu belajar dulu. Keluarga angkat saya ni berada di Johor Bharu. Beliau memang mengidap gout. …