• Putrajaya, Malaysia
  • July 16, 2024
tips murah rezeki

Bagaimana Nak Yakin Dengan Rezeki

Rezeki tidak akan pernah salah alamat. Biasa kan dengar ayat macam ni tentang rezeki, kan? Kalau bukan rezeki kita, makanan dalam mulut pun boleh terjatuh ke tanah. Bila dimakan oleh ayam, …

petua murah rezeki

Tips Murah Rezeki Dengan Menggembirakan Ibu Bapa

Selalunya orang sering berkongsi amàlan rohani yang dikaitkan dengan cara untuk mendapatkan rezeki yang melimpah-ruah. Betul sangat dah tu. Banyakkan amalan baik seperti baca Al-Quran, berzikir, selawat, istighfar dan sebagainya. Tidak …

hadiah istimewa hari ibu

Selamat Hari Ibu; Ratu Hati Setiap Yang Bernyawa

Selamat Hari Ibu. Happy Mother’s Day. Hari yang sepatutnya meraikan semua ibu dan menggembirakan insan yang telah berkorban segalanya untuk kita. Mempertaruhkan nyawa demi membawa kita ke dunia.     Of …

reset minda bersih rohani

10 Tazkirah Ringkas Muhasabah Diri

Tazkirah ringkas tetapi sangat bermanfaat dan mampu menyentuh mata hati kita.                       Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything …

kewajipan mentaati ibu bapa

Mendapat Berkat Daripada Keredhaan Ibu Bapa

Sebagai seorang anak, memang menjadi tanggungjawab yang kita pikul selagi hayat kita untuk mentaati dan menghormati, juga membahagiakan orang tua kita. Bahagiakan mereka ikut kemampuan kita. Kalau ada kemampuan lebih dari …

cara berfikiran positif

Ke Arah Diri Yang Lebih Positif

Macam mana kita nak tahu hidup kita lebih baik dan lebih bermakna?   Perhatikan diri kita, bandingkan diri kita dahulu dan sekarang.   Pada saya, saya memang dapat rasakan yang penglibatan …

merenung diri sendiri

3 Perkara Pilihan Penentu Jalan Positif Atau Sebaliknya

Hanya 3 perkara yang bisa menjadikan kita sebagai manusia sama ada semakin positif atau sebaliknya. Semua ketiga-tiga perkara ini adalah pilihan yang boleh boleh dibuat oleh kita sendiri. Sekiranya kita istiqomah …

pasangan suami isteri harmoni

Kenapa Ramai Pasangan Yang Sering Merungut Selepas Kahwin?

Sebelum berkahwin macam-macam kelebihan yang dapat kita lihat dalam diri pasangan. Tapi apabila telah bergelar suami isteri, berkahwin tak sampai pun lagi setahun, macam-macam rungutan pula yang timbul. Si isteri mungkin …

Amalan Yang Sangat Dituntut Pada Bulan Puasa

Bersedekah adalah di antara amalan yang sangat dituntut pada bulan Ramadan yang penuh kemuliaan ni. Salah satu cara untuk kita bersedekah adalah dengan memberi makan kepada orang lain, tak kiralah orang …