• Putrajaya, Malaysia
  • July 15, 2024

Apakah Itu Kanser?

Assalamualaikum dan salam sejahtera 🙂   Dengar perkataan kanser dah rasa kecut perut, kan? Apatah lagi kalau kita menghidapi kanser. Walaupun kita berasa sihat, namun info tentang kanser perlu diambil tahu …

Vitamin C Shaklee

Apakah Sustained Release dalam Vitamin C?

Assalamualaikum dan salam sejahtera 🙂   Entri kali ini adalah tentang Vitamin C Shaklee yang mempunyai keistimewaan sustained release.     Sustained Release Vita-C Plus   180 tablet/ 180 sajian  (6 …

set hamil,pregnant

Vitamin Penting Semasa Hamil

“Tahniah, puan disahkan hamil 3 minggu”. Ingat tak perasaan anda sewaktu pertama kali dengar ucapan tersebut daripada doktor? Mesti teruja kan? Tambah-tambah lagi kalau tu kehamilan pertama atau perkara yang telah …

kawasan ekzema-eczema area

Eczema & Alternatif Rawatannya

Eczema (dibaca: ekzima) merupakan gejala penyakit yang sering berlaku di kalangan bayi lagi sehingga kepada orang dewasa. Walaupun eczema ni bukanlah penyakit berjangkit tetapi ianya boleh menimbulkan keresahan serta ketidakselesaan kepada …

wajah cantik berseri

Rahsia Kulit Cantik Berseri

Kecantikan menang sinonim dengan wanita tapi orang lelaki zaman sekarang ni pun memang tak kalah dalam menjaga penampilan diri. Apa salahnya kalau kita nak kelihatan menarik dan kemas. Asalkan tidak melampaui …

hyperthyroidisme-hipertiroidisme

Hyperthyroidsm vs Hipothyroidsm dan Cara Rawatan

Entri kali ini adalah kesinambungan daripada entri Apakah Penyakit Tiroid. Entri istimewa ini adalah hasil daripada perbincangan dan carian maklumat kumpulan kami. Tu yang rasa teruja lain macam nak share cepat-cepat …

resdung-sinusitis

Resdung (Sinusitis) dan Penawarnya

Apa Itu Resdung (Sinusitis)? Resdung (Sinusitis) merupakan keradangan atau bengkak yang berlaku pada tisu selaput sinus. Kebiasannya rongga sinus dipenuhi oleh udara, namun apabila rongga sinus terhalang dan dipenuhi oleh rembesan …

Ovarian Cyst dan Fibroid

Cyst dan Fibroid Ketakutan Pada Wanita

Cyst dan Fibroid merupakan ketumbuhan bukan kanser. Cyst secara amnya seperti jerawat di dalam badan tidak kira sama ada ovari, pankreas, buah pinggang dan paru-paru. Boleh berlaku kepada semua jenis jantina, …

Mencegah lebih baik daripada mengubati

Penawar dan Pencegah Diabetes

Merujuk kepada entri saya yang bertajuk Apa Itu Diabetes, mengetahui tentang diabetes ialah satu perkara yang amat menggerunkan. Diabetes boleh menyerang sesiapa sahaja. Tidak kira orang muda atau orang tu. Justeru …