• Putrajaya, Malaysia
  • July 15, 2024
bahaya suplemen

Kenapa Ramai Doktor Anti Suplemen?

Kan, selalunya kalau kita tanya doktor, boleh tak nak ambil vitamin tambahan apa-apa kan, mesti ramai yang tak bagi. Kena marah tu adalah lagi. Betul  tak? Walaupun bukan kesemua doktor  macam …

Kenapa Doktor Anti Suplemen?

Pernah tak, kalau kita sakit, masa kita pergi jumpa doktor dan tanyakan doktor, boleh tak kita nak makan suplemen, doktor tak benarkan. Malah ada sesetengah daripada doktor yang nampaknya betul-betul kecam …

Tips Jiwa Tenang & Hidup Kembali Bersemangat

Sebagai seorang manusia, walaupun kita memiliki segala-galanya, ada kemewahan, ada pangkat, ada nama dan kemasyhuran, tapi segalanya seperti tidak lengkap tanpa hadirnya rasa tenang dalam jiwa. Bila kita dah berserabut, segala …

cara dapatkan vitamin semulajadi

Vitamin Semulajadi vs Vitamin Sintetik; Sama Tapi Tak Serupa

Kalau kita pergi ke mana-mana farmasi nak cari Vitamin C, contohnya, atas rak tu mesti akan jumpa bermacam-macam jenis Vitamin C pelbagai brand. Tapi kebanyakkannya adalah Vitamin C Sintetik. Walaupun kita …

vivix bantu cegah penyakit kronik

Kepentingan Antioksidan Untuk Kesihatan & Cegah Penyakit Kronik

  Antioksidan, antioksidan ni apa? Apa penting sangat antioksidan untuk kita ni? Wajib ke kita nak amalkan antioksidan ni?   Bahan antioksidan merupakan bahan kimia yang diperlukan oleh tubuh untuk meneutralkan …

suplemen terbaik di pasaran

Tips Pilih Vitamin Terbaik Agar Tidak Ada Kesan Buruk Kemudian Hari

Nak makan vitamin atau suplemen ni bukan boleh main sebarangan. Silap pilih vitamin, tanggunglah akibatnya pada masa akan datang. Sebabnya, banyak sangat suplemen di pasaran kita yang ada bahan tambahan sintetik …

Limpahan Sayur Organik Dalam Produk Suplemen

Siapa kat sini yang suka makan lobak merah a.k.a carrot? Best kan carrot ni? Kalau kalau buat air carrot susu, perghh, dah la lemak berkrim, sedap, buat sejuk-sejuk, terasa hilang dahaga …

Suplemen Kesihatan Kegemaran Saya

Setiap orang biasanya ambil suplemen untuk tujuan yang sama iaitu menjaga kesihatan. Tak kiralah apa-apa masalah yang kita dapati, macam resdung ke, migrain ke, sakit kepala ke, masalah jantung, darah tinggi, …

body timing for vitamin

Tips Masa Terbaik Ambil Vitamin Agar Penyerapan Paling Optimum

Sekarang ni dah ramai yang mula sedar akan kepentingan mengambil makanan tambahan atau vitamin bagi menampung keperluan tubuh badan untuk kekal sihat. Sebabnya, banyak je makanan “sihat” yang sebenarnya tidak sihat …

makan suplemen yang telah tamat tempoh

Tarikh Luput Bukanlah Kayu Ukur Sebenar Pengambilan Suplemen, Betulkah?

Tarikh luput (expired date) bagi barang yang dibeli termasuklah suplemen atau makanan tambahan menjadi aspek utama yang diperiksa terlebih dahulu. Walaupun kebanyakan tarikh luput suplemen adalah agak panjang daripada tarikh pengilangannya, …