• Putrajaya, Malaysia
  • June 18, 2024
Rawat diabetes sebelum parah

Cara Elak bapa Dipotong Kaki Akibat Diabetes

Penyakit diabetes ni memang sering terjadi pada orang yang telah berumur. Namun, orang muda pun turut berisiko. Sebagai seorang anak, kalau dimaklumkan yang bapa kita terpaksa dipotong kaki akibat bacaan gula …

Apa itu diabetes?

Apa Itu Diabetes?

Menurut Presiden Majlis Pencegahan Obesiti, Jong Koi Chong, kira-kira 3.6 juta orang dewasa dianggarkan bakal mengidap penyakit diabetes atau kencing manis, satu angka yang amat membimbangkan. Ini bermakna lebih kurang 1 …

Mencegah lebih baik daripada mengubati

Penawar dan Pencegah Diabetes

Merujuk kepada entri saya yang bertajuk Apa Itu Diabetes, mengetahui tentang diabetes ialah satu perkara yang amat menggerunkan. Diabetes boleh menyerang sesiapa sahaja. Tidak kira orang muda atau orang tu. Justeru …

Kebaikan Polifenol Dalam Makanan Dan Kesihatan

Pernah tak dengar tentang polifenol? Mungkin pernah dengar perkataan ini sebelum kan, tetapi adakah anda benar-benar tahu apa itu polifenol? Sekali baca tu polifenol ni mungkin terdengar seperti istilah saintifik yang …

Keunikan Vivix Yang Premium Tiada Tandingan

Vivix merupakan suplemen semulajadi yang juga dikenali sebagai tonik kesihatan yang dibangunkan oleh para saintis Shaklee. Vivix merupakan sebatian botani yang sangat tinggi kandungan polifenol yang merupakan antioksidan yang sangat powerful. …

Testimoni Shaklee Pengikat Hati Saya

Dari mata jatuh ke hati. Dari rasa mengikat jiwa. Itulah perumpamaan yang KIM boleh gambarkan betapa kuatnya ikatan hati dan kesetiaan KIM dengan Shaklee. Bukan cakap-cakap kosong tau. Bukan juga cinta …

Ceria Hari Raya Dengan Shaklee

Selamat Hari Raya Aidilfitri semua. Apa tema raya kalian tahun ni? KIM sekeluarga mix raya tahun ni, Lari daripada tema raya sedondon. Warna baju raya ikut warna pilihan masing-masing. Bila hari …

vitamin semasa mengandung

Vitamin Lengkap Ibu Mengandung

Alhamdulillah, dah 25 weeks. Syukurlah, sebagaimana 3 kandungan sebelum ni, KIM hampir takde alahan. Kalau ada masanya rasa letih, badan berangin atau kepala pening sikit-sikit tu adalah. Ni KIM nak share …

Minum Air Gula Petanda Aras GDM Ibu Mengandung

“Bacaan gula dalam darah puan, ok ,normal”, bagitau nurse yang bertugas di bahagian Ibu dan Anak setelah melihat keputusan ujian air gula KIM. Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah. Tiada apa yang dapat digambarkan …

bacaan gula ibu GDM

Risiko Berbahaya Kencing Manis Semasa Hamil (GDM) Kepada Ibu

GDM atau kencing manis yang berlaku semasa tempoh kehamilan boleh terjadi kepada mana-mana ibu hamil yang sebelum ini tidak pernah mempunyai masalah GDM sebelum hamil. GDM berlaku apabila paras glukosa (gula) …