• Putrajaya, Malaysia
  • May 19, 2024
hobby

Cara Terbaik Habiskan Masa Lapang | Hari #24; Cabaran 30 Hari Entry

Baru entri ke-24 kita. 😛 Entri kali ini adalah berkenaan Cara Terbaik Habiskan Masa Lapang. Selalunya masa lapang sering diisi dengan hobi atau perkara yang disukai., kan?     Masing-masing ada …

loving couple, happy family,pasangan bahagia

5 Insan Terpenting Kepada Saya | Hari #23; Cabaran 30 Hari Entry

Pejam celik pejam celik, dah masuk entri ke 23 dah pun. Lagi 7 entri untuk melengkapkan Cabaran 30 Hari Entri ni. Selagi tak habis lagi, tak senang duduk kita dibuatnya…hahahaha   …

Pakar Motivasi Kegemaran Saya | Hari #22; Cabaran 30 Hari Entry

Dr Muhaya merupakan pakar motivasi kegemaran saya. Walaupun beliau merupakan seorang pakar mata, namun beliau sering muncul dalam rancangan dan siaran motivasi.   Reset Minda Celik Rohani merupakan tagline yang sering …

rabbit-arnab

Binatang Kesukaan Saya | Hari #21; Cabaran 30 Hari Entry

Saya Sejak kecil lagi memang saya sukakan arnab walaupun tak pernah bela. Hehehe…kata suka? Memang suka pun tapi ada jugak gelinya. Bimbang plak karang tak dapat nak handle dengan baik. Nanti …

Perkara Yang Membuatkan Saya Tercabar | Hari #20; Cabaran 30 Hari Entry

Perkara yang membuatkan saya tercabar apabila saya diberikan cabaran atau tugasan, tambahan pula kalau diberikan jumlah atau tempoh tertentu yang perlu disiapkan. Salah satunya ialah  Cabaran 30 Hari Entry ini sendiri. …

scared face

Perkara Yang Membuatkan Saya Takut #19; Cabaran 30 Hari Entry

Sebut pasal takut ni, kalau zaman kanak-kanak Ribena dulu, mestilah takut hantu, takut tempat gelap, takut kene tinggal, takut duduk sorang-sorang dan macam-macam lagi. Mesti ramai pun macam ni kan kan? …

fikir positif

Perkara Yang Saya Sukakan Tentang Personaliti Saya | Hari #18; Cabaran 30 Hari Entry

Kali ini part motivasi untuk diri sendiri. Walaupun rasa macam perasan bagus jer, tapi sebenarnya kita patut ada rasa yakin diri serta sentiasa positif tentang diri-sendiri.   Saya perlu  scan diri …

Perkara Terbaik Pada Minggu Ini | Hari #17; Cabaran 30 Hari Entry

Perkara terbaik yang berlaku kepada saya pada minggu ini ialah dapat memandu kereta. Hahaha…iyer-iyer jer kan? Mestilah, sudah lama saya tak memandu, tup-tup suami saya suruh drive kereta. Walaupun hanya drive …

Sesuatu Yang Saya Rindui | Hari #16; Cabaran 30 Hari Entry

Sebut perkataan rindu, sudah pastilah saya terus terbayanglan arwah ayah saya. Insan istimewa yang sangat penyayang dan mengambil berat tetapi tegas ini telah kembali ke pangkuan Ilahi pada 3hb Jan 2011, …

we love malaysia

Cadangan Untuk Menjadikan Malaysia A Better Place To Live | Hari #15; Cabaran 30 Hari Entry

Malaysia tanah airku yang tercinta. Walaupun saya diberikan rezeki peluang untuk menetap di luar negara selama lebih kurang 3 1/2 tahun, namun Malaysia tetap menjadi negara pilihan hatiku. Namun, di sebalik …